Известие

Collapse
No announcement yet.

Грешки P0130 P1177 и разсъждения на глас.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от consol Покажи съобщение
    Колеги след няколко дена тестове и заигравки със диагностиките излезе теорията че колата след обслужването е натрупала много грешки (ако е била дадена на контакт да я преместят със откачени елементи по нея) и след това не е Адаптирана.

    След диагностика и Адаптация (аз го разбирам ресет на Еку) 3 дена колата е карана само на бензин и не даде никакви грешки, пали от 1-вия път на студен старт, оборотите не играят, няма забиване при каране. Не ми мига киломеража, Не се дави или задъхва при форсиране...

    Сега съм на етап каране само на газ и при проблем пак диагностика...

    Възможно ли е след като някой елемент на колата се откачи даде се на контакт и после елемента бъде закачен колата да не го разпознава и това да е довело до грешка ламбда сонда 1 и показания на грешни стойности ?!?
    За ламбда сондата ще остане грешката, но ще я разпознае. То, ЕКУ-то де, си разпознава елементите и си изписва налична или не в момента грешка. Но ги пази за да насочи в случай на нужда

    Comment


    • #17
      Алекс, Нямах никакви регистрирани грешки за 2 дена каране на бензин. И аз много се изненадах защото преди това лично мерих токовете и на 2-те сонди. 1-ва сонда играе е малък диапазон 0,3-0,4 волта. Сонда 2 играе 0,1-0,9 волта. При размяна на сондите "умялата" Сонда показва нормални стойности 0,1-0,9 волта а "здравата"сонда умираше в 0,3-0,4 волта.

      Моите съмнения бяха или проблем по кабелите или компютъра. Излиза че или Адаптацията е помогнала или някой кабел се е наместил и 2-3 дена не е регистрирал проблем. Ще видим сега след тестовете на ГАЗ какви ще са резултатите. Карам на ГАЗ докато не светне чека (Ако светне изобщо)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от consol Покажи съобщение
        Алекс, Нямах никакви регистрирани грешки за 2 дена каране на бензин. И аз много се изненадах защото преди това лично мерих токовете и на 2-те сонди. 1-ва сонда играе е малък диапазон 0,3-0,4 волта. Сонда 2 играе 0,1-0,9 волта. При размяна на сондите "умялата" Сонда показва нормални стойности 0,1-0,9 волта а "здравата"сонда умираше в 0,3-0,4 волта.

        Моите съмнения бяха или проблем по кабелите или компютъра. Излиза че или Адаптацията е помогнала или някой кабел се е наместил и 2-3 дена не е регистрирал проблем. Ще видим сега след тестовете на ГАЗ какви ще са резултатите. Карам на ГАЗ докато не светне чека (Ако светне изобщо)
        Колко сонди имаш все пак?

        Comment


        • #19
          Три.
          2 на Колекторните тръби преди катализатора и 3-тата е след него. 1-ва Сонда гледа 1-ви и 4-ти цилиндър а 2-рата гледа 2-ри и 3-ти. Предполагам че спагетите са го направили за по добра прецизност при измерване на отделените газове. В случая за мен се оказа плюс защото можех да разменя сондите и да видя какво става с мултицет. ( Ако бях си послушал майсторите сега щях да имам 200 лева дадени за работеща ламбда...)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от consol Покажи съобщение
            Три.
            2 на Колекторните тръби преди катализатора и 3-тата е след него. 1-ва Сонда гледа 1-ви и 4-ти цилиндър а 2-рата гледа 2-ри и 3-ти. Предполагам че спагетите са го направили за по добра прецизност при измерване на отделените газове. В случая за мен се оказа плюс защото можех да разменя сондите и да видя какво става с мултицет. ( Ако бях си послушал майсторите сега щях да имам 200 лева дадени за работеща ламбда...)
            Като размениш двете предни сонди какво се получава. Задната не я броим, тя трябва да е около 0.5V

            Comment


            • #21
              Колеги Проблема е Решен !!!

              След още 1-2 диагностики и няколко нови проблема по колата Стигнахме до светлината в тунела...

              Да обобщим: имах 2 грешки след обслужване с ремъци,ролки филтри и масло по колата

              P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
              P1177 Synchronization Fault

              След съмнения за "Умряла" Ламбда размених местата на сондите (имам 2 на колекторните тръби пред катализатора)
              оказа се че Умрялата сонда работи. Тъй като колата е със газов инжекцион и имаше съмнения за лоша настройка се фокусирахме към газта. На диагностика отново в задънена улица (Ламбда 1 изкарва завишени стойности и не може да се направи правилна настройка)

              Отново проби, чистене на грешки и каране 3-4 дена само на бензин... Грешки няма !!!
              Проба с каране само на ГАЗ, след 50 км отново светна чек-а на таблото. И във плюс един студен старт с 3 цилиндъра...
              Отново диагностика...
              неправилна смес сонда 1
              няма искра цилиндър 1
              няма искра цилиндър 4

              и в най подходящия момент след оглед на мотора и поставянето на капака на двигателя колата заработи на 3 цилиндъра
              Отново разглобяване и опипване кабелите на свещите и... при мачкане на кабела на 4-ти цилиндър горкия направо се разпадна !!! Ставаше на сол.

              Излиза че през цялото време кабела ни е правил на маймуни като е започвал да работи и прекъсва когато той си сметне за добре.

              П.с. Разбирам нуждата от диагностика за тази кола. Всичко останало си е просто хвърляне на боб !
              Понеже ми се струва малко досадно всеки път като светне нещо по таблото да давам 20-30 лева да разбера какво е ще искам да ми дадете съвет за закупуване на някакво устройство за диагностика на алфа 147 2002г.
              Гледах прди малко едно предложение...
              http://www.aliexpress.com/item/2014-...08.0.58.57mesQ
              нещо такова ли трябва да си взема ? говорим просто за четене на грешки...
              Last edited by consol; d.m.y г., 21:56.

              Comment


              • #22
                За твоята 147 един ELM327 и един МЕС нерегистриран ти е супер. Само не мога да разбера нещо - при теб всяка бобина за цилиндър ли си е с двата кабела или е вързан 1 с 4?

                Comment


                • #23
                  Алех имам по бобина на всеки цилиндър. Да ти кажа честно мисля че ако за запалването на искрата следи сондата е логично да посочи и 2-та цилиндъра. ламбда 1 гледа 1,4-цилиндър. Ламбда 2 следователно 2,3-ти.
                  Това е само предположение. не знам кой датчик следи за запалването в цилиндъра.

                  Comment


                  • #24
                    Попитах те за кабелите за малката и голямата свещ
                    За детонациите и управлението на бобината

                    Comment


                    • #25
                      Всяка от 4-те бобини има по един кабел.
                      под бобината е 1-вата свещ а до нея с кабел е свързана 2-рата

                      Comment


                      • #26
                        Ок, но свали и бобините и виж дали нямаш вода, масло около свещите

                        Comment


                        • #27
                          Като взех моята го имаше този проблем... работеше като дизел. Явно като са мили двигателя и са напълнили гнездата на свещите с вода (имаше и масло), което плюс счупена бобина и ефекта беше на лице.
                          "Алфа Ромео е като Анджелина Джоли - всички сме чували, че е луда и яде лепило, но никой няма да й откаже, нали?"
                          Аlfa Romeo 156 1.6TS 2000г / 147 1.9JTDm 2006г

                          Comment

                          Working...
                          X